Єдиний
шлях до пізнання – дія.
Б. Шоу
У сучасності особливої
актуальності набула проблема формування і розвитку в учнів досвіду творчої
діяльності на основі розвитку творчих здібностей. Це цілком закономірна
соціальна потреба, оскільки суспільству необхідна інтелектуальна, компетентна
особистість, здатна критично мислити, працювати із джерелами інформації,
самостійно навчатися, творчо діяти, застосовувати здобуті знання в
нестандартних ситуаціях, неординарно розв’язувати питання чи створювати щось
нове.
Завдання формування творчої, всебічно
розвиненої особистості є одним із провідних серед поставлених перед
загальноосвітньої школою у зв’язку з модернізацією змісту і структури загальної
середньої освіти, упровадженням нового Державного стандарту базової і повної
загальної середньої освіти, у якому визначено, що цей документ ґрунтується на
засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів.
Це, у свою чергу, передбачає як необхідність формування компетентності учнів,
так і їхніх творчих задатків і здібностей, оскільки лише творчо розвинена та
творчо активна особистість може самореалізуватися в суспільстві. Тож розвивати природні нахили дітей, формувати у
них вміння творчо працювати, вирішувати проблеми, створювати власні творчі
продукти у процесі їхнього навчання у загальноосвітньому навчальному закладі –
важливе завдання, яке повинні зреалізувати педагоги у навчанні учнів,
упроваджуючи освітні технології, застосовуючи методи і прийоми навчання,
завдання і вправи, які сприяють розвитку творчих здібностей учнів, спонукають
їх до активної творчої діяльності.
Для
розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя.
Завдання педагога – керувати процесами творчого пошуку, систематично створювати
ситуації та забезпечувати умови, що сприяють розвитку творчих здібностей
вихованців, їхній творчій активності, розвивати в учнів уяву, асоціативне
мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно
вдосконалюватися, самостійно творчо працювати.
Створення
ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінного розвитку учня, його активної
пізнавальної та творчої навчальної діяльності – основна мета, що покладена в
основу сучасного навчально-виховного процесу в системі загальної середньої
освіти. Тому у процесі викладання української мови і літератури працюю над
науково-методичної проблемою "Розвиток творчих здібностей учнів на уроках
української мови і літератури", оскільки вважаю, що процес навчання
української мови і літератури має великі потенційні можливості для формування
творчої особистості вихованця.
Немає коментарів:
Дописати коментар